Czym jest SEO?

Dlaczego Google umieszcza niektóre strony na wysokich pozycjach w wyszukiwaniu, a mojej nie? Dlaczego moją stronę odwiedza tak niewielu potencjalnych klientów? Dlaczego moja strona nie wyświetla się na pierwszej stronie wyników nawet na zapytanie brandowe?

Szef wpisał ulubione słowo do Google i pyta mnie, dlaczego nas tam nie ma. Co teraz?

Jak polepszyć swoją pozycje i dać się znaleźć klientom? Czy mogę coś zmienić na stronie, żeby Google bardziej ją polubił?
Na te pytania odpowiada SEO (Search Engine Optimization) potocznie zwane pozycjonowaniem . Są to wszystkie działania, które podejmujemy, aby witryna osiągnęła najwyższe możliwe pozycje w wynikach wyszukiwania i żeby zwiększyć ruch na stronie. W praktyce chcemy, aby potencjalny klient, który szuka w Google konkretnego towaru lub usługi, kupił od nas. Oczywiście najpierw musi nas znaleźć w organicznych wynikach, w mapach Googla czy poprzez grafikę. Pomaga w tym właśnie SEO.
Kiedy znamy pozycję startowa witryny i wyznaczymy cele, zaczynamy od optymalizacji kodu i optymalizacji treści. Nawet małe zmiany w budowie i treści strony, mogą mieć znaczący wpływ na widoczność strony w wynikach organicznych.
Podejmowane przez nas działania SEO to także tworzenie sieci dedykowanych witryn, na których z wartościowych, specjalnie przygotowanych tekstów, linkowane są strony docelowe naszych klientów.
Zdobywanie wartościowych linków jest, na równi z techniczną optymalizacją serwisu, częścią składową sukcesu w drodze na najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google’a.

Specjalnie stworzone zaplecze tematyczne dla serwisu łączy w sobie najlepsze praktyki pozycjonowania:

  • unikalną, wartościową treść o tematyce pokrewnej dla tematyki witryny przez nas pozycjonowanej. Spełnia ona nie tylko funkcję „bogatego w surowce” środowiska dla naszych linków, ale również jest rodzajem dodatkowej reklamy witryny. Teksty znajdujące się na stronach dedykowanego zaplecza są redagowane przez specjalistów, doświadczonych SEO Copywriterów, którzy w swoich artykułach łączą umiejętność pisania tak, aby zrozumiał Googlebot i tak, aby zainteresować normalnych ludzi.
  • nasze zapleczowe strony, blogi i fora posiadają różne domeny, różne adresy IP, unikalny wygląd, zupełnie oryginalne treści i zróżnicowany kod. Podchodzimy do tego w pełni profesjonalnie, jak na „tych od Google’a” przystało. Nie dajemy żadnych powodów do podejrzeń robotom indeksującym, gramy fair. Nie stosujemy cloakingu IP, nie zamieszczamy ukrytych treści, nie agregujemy kradzionych treści, przestrzegamy zasad ustalonych przez Google i organizacje zajmujące się określaniem norm internetowych.
  • świeże linki prosto z często aktualizowanych, tematycznych serwisów. Z witryn o wszystkich zaletach w kilku słowach opisanych powyżej. Stały przyrost odnośników ze specjalnie dobranymi anchorami , umieszczonymi dokładnie tam, gdzie trzeba i dodawanymi w optymalnej częstotliwości.

Żadna strategia nie jest uniwersalna. Podobnie jest i w SEO, nie wszystkie rozwiązania sprawdzą się w każdym przypadku. Bronią największego kalibru, jakiej można użyć jest zaplecze złożone z wartościowych dla wyszukiwarki i człowieka domen.
Dedykowane zaplecze skrojone na miarę – to dokładnie to, co chcemy Ci zaproponować.

Co możesz zyskać?

Po pierwsze pełną indeksację zawartości. Jeśli jakiejś podstrony nie ma w indeksie to nikt jej w wyszukiwarce nie znajdzie. Im masz więcej zaindeksowanych stron tym lepiej!
Po drugie większą klikalność (CTR) – Internauci odwiedzają te z miliarda wyników, które zwrócą ich uwagę dobrym tytułem i opisem
Po trzecie: wysokie pozycje na wybrane frazy kluczowe
Po czwarte: generowanie jak największego ruchu
Po piąte: optymalizacja stron docelowych pod kątem sprzedaży , zwiększenie użyteczności i funkcjonalności witryny
Po szóste: powracających użytkowników i świadomość marki. Internauci, którzy trafili na twoją stronę z wyszukiwarki, zapamiętują markę.

Co SYNTECO może dla ciebie zrobić?

Badanie słów kluczowych

Sprawdzamy, jakie słowa i frazy przyniosą ci najbardziej wartościowy ruch. Badamy rynek pod kątem nowych słów pasujących do twojej witryny.

Optymalizacja witryn

Analiza techniczna i audyt strony. Kontrola przeprowadzanych zmian.

Optymalizacja treści

Uczymy jak tworzyć wartościową treść, która polepszy pozycje w rankingu i doradzamy tematy warte promowania.

Optymalizacja wideo

Prowadzimy działania w YouTube.

Strategia budowania linków

Zdobywamy linki prowadzące do strony i stymulujemy Internautów do polecania twojej strony.

SEO PR

Prowadzimy działania z zakresu SEO PR, czyli dbamy o to, by twoja marka była widoczna w Sieci i odbierana w pozytywny sposób

Analiza konkurencji

Sprawdzamy jak wygląda twoja pozycja serwisu klienta na tle konkurentów. Kontrolujemy działania konkurencji i reagujemy na zmiany w wynikach wyszukiwania.

Raportowanie i pomiar wyników

Podsumowujemy działania SEO, dostarczając klientowi informacji w formie comiesięcznego raportu.

Czynniki wpływające na pozycjonowanie

  1. Wiek domeny: W tym filmie, Matt Cutts, deklaruje że:
    „Różnica między domeną mającą sześć miesięcy oraz jednorocznej nie jest wcale tak bardzo duża”
    Innymi słowy, Google bierze wiek domeny pod uwagę ale nie przywiązuje do niego tak wielkiej wagi.
  2. Słowo kluczowe w nazwie domeny: Słowo kluczowe w domenie nadal działa jako sygnał trafności. Google nawet bolduje słowo kluczowe na stronie wyników wyszukiwania. Nie sądzę, żeby wyszukiwarki kiedykolwiek zrezygnowały z tego wskaźnika ponieważ ciężko znaleźć bardziej zadeklarowaną stronę o ciastkach niż posiadającą oznaczenie w domenie „ciastka.cos”
  3. Słowo kluczowe jako pierwsze słowo w domenie: Specjaliści MOZ w 2011 zgodzili się, że domeny, które zaczyna się od hasła docelowego mają przewagę nad miejscami stron, które albo nie mają słowa kluczowego w ich dziedzinie lub mają słowo kluczowe w środku lub końcu ich domeny. Warto zatem rozpocząć nazwę domeny od słowa kluczowego
  4. Długość rejestracji domeny – wskaźnik jakościowy Google:
    „Cenne (uzasadnione) domeny są często opłacane na kilka lat z góry w odróżnieniu od przejściowych (niepewnych), które rzadko są wykorzystywane przez ponad rok. Dlatego odległą datę wygaśnięcia domeny, można stosować jako czynnik w prognozowaniu ważności domeny”.
  5. Słowo w nazwie subdomeny: Panel MOZ zaznacza również, że słowo kluczowe pojawiające się w subdomenie zwiększa rangę.
  6. Historia domeny: Strona, która zmienia właścicieli (we whois) może poinformować Google, aby „zresetowało” historię witryny, negując linki kierujące do domeny. To bardzo zła wiadomość dla osób chcących zakupić używaną domenę jednak trudno się nie zgodzić z trafnością powyższego stwierdzenia, prawda?
  7. Dokładne dopasowanie domeny (Exact Match Domain): Wciąż może dać ci przewagę … jeśli jest to strona jakościowa.
  8. Publiczna deklaracja własności WHOIS lub ukryta: Ukrywanie tożsamości WHOIS może być oznaką „ma coś do ukrycia”. Matt Cutts stwierdził na Pubcon 2006:
    „… Kiedy sprawdzam WHOIS, wszyscy mieli „whois privacy protection service”. To dość niezwykłe. Posiadanie włączonej ochrony prywatności nie jest automatycznie złe, ale gdy pojawi się kilka z tych czynników razem …”
  9. Ukarany właściciel WHOIS: Jeśli Google identyfikuje konkretną osobę jako spamera to będą badać inne strony należące do tej osoby. Ma to sens.
  10. Krajowe rozszerzenie TLD: Posiadanie kodu kraju w nazwie domeny najwyższego poziomu (.pl, .de, .ru) poprawia pozycję witryny dla danego kraju … ale ogranicza możliwości witryny oceniającym globalnie.

Elementy na poziomie strony

  1. Słowo kluczowe w tytule: Tytuł jest drugim najważniejszym elementem strony internetowej, w treści (oprócz zawartości strony) i dlatego wysyła silny sygnał SEO.
  2. Tytuł rozpoczynający się od słowa kluczowego: Według danych MOZ tytuły, które zaczyna się od słów kluczowych są skuteczniejsze od tytułów zakończonych słowem kluczem.
  3. Słowo kluczowe w opisie (description): Kolejny sygnał trafności. Nie szczególnie ważne teraz, ale nadal robi różnicę.
  4. Słowo pojawia się w nagłówku H1: znacznik H1 jest to „drugi tytuł”, który wysyła kolejny sygnał trafności do Google, zgodnie z wynikami tego badania zależności. Poprawność ułożenia nagłówków możesz sprawdzić Analizatorem SEO.
  5. Słowo kluczowe jest najczęściej używaną frazą w dokumencie: Posiadanie większej ilości słów kluczowych niż jakichkolwiek innych, działa jako sygnał trafności.
  6. Długość treści: Zawartość większej ilości słów w treści sugeruje, że omawiają jakiś problem znacznie dokładniej niż krótsze artykuły, które omawiają wątek powierzchownie. SERPIQ odkrył, że długość treści związana jest z pozycją w SERPach.
  7. Gęstość słów kluczowych: Chociaż nie jest tak ważne, jak to było kiedyś, gęstość słów kluczowych jeszcze coś znaczy. Google wykorzystuje ją do określenia tematu strony internetowej. Przesycenie słowami kluczowymi może spowodować nałożenie filtrów.
  8. Ukryte indeksowanie semantyczne słowa kluczowe w treści (LSI): LSI pomaga wyszukiwarkom określania znaczenia słów o więcej niż jednym znaczeniu (Apple, firma komputerowa lub owoc). Obecność / brak LSI prawdopodobnie działa jako sygnał jakości zawartości. Więcej o LSI możesz dowiedzieć się na stronach Wikipedii.
  9. LSI Słowa kluczowe w tagach nazwy i opisu: Jak z zawartością serwisu, LSI słowa kluczowe w meta tagach strony prawdopodobnie pomaga Google rozróżnić synonimy. Może również działać jako sygnał trafności.
  10. Prędkość wczytywania treści strony HTML: Google i Bing wykorzystuje prędkość ładowania strony jako czynnik oceny. Roboty wyszukiwarek mogą oszacować prędkość strony dość dokładnie na podstawie kodu strony i rozmiaru pliku. Należy zapoznać się ze sposobami na poprawienie prędkości stron www natomiast prędkość wczytywania na różnych urządzeniach możesz sprawdzić Analizatorem SEO.
  11. Powielanie treści: Identyczna treść na stronie (nawet lekko zmodyfikowana) może negatywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce.
  12. Rel=Canonical: Stosowane właściwie, użycie tego znacznika może zapobiec uznaniu stron jako duplikat.
  13. Prędkość wczytywania strony przez Chrome: Google może również korzystać z danych użytkowników Chrome, aby uzyskać lepszy wskaźnik czasu ładowania strony. Ten bierze pod uwagę szybkość serwera, wykorzystanie CDN i innych sygnałów nie związanych z prędkością strony HTML. Mowimy tu o optymalizacji elementów jak np.: grafiki. Kilka wskazówek dotyczących zmniejszeniu rozmiaru plików graficznych.
  14. Optymalizacja obrazu: Obrazy wykonane na stronie wysyłają wyszukiwarce ważne sygnały trafności poprzez ich nazwę, alt tekst, tytuł, opis i podpis.
  15. Aktualizowanie treści: Google Caffeine update faworyzuje aktualizowaną treść. Podkreślając znaczenie tego czynnika w Google pokazuje datę ostatniej aktualizacji strony w odniesieniu do niektórych stron. Google Caffeine
  16. Wielkość aktualizacji treści: Wielkość edycji i zmian jest również czynnikiem określającym świeżość. Dodawanie lub usuwanie całych sekcji jest bardziej znaczącą aktualizacją niż zmiana kilku słów w linii.
  17. Częstotliwość aktualizacji: Jak często strona jest aktualizowana? Codziennie, co tydzień, co 5 lat? Częstotliwość aktualizacji strony również odgrywa rolę w określaniu znacznika świeżości.
  18. Eksponowanie słów: Słowa kluczowe pojawiające się w pierwszych 100-słowach zawartości strony, wydają się być znaczącym sygnałem trafności. Eksponowanie słów możesz sprawdzić Analizatorem SEO.
  19. Słowa w nagłówkach H2, H3: Słowa kluczowe pojawiające się w podpozycjach H2 lub ​​H3 mogą być kolejnym sygnałem trafności. Więcej o stosowaniu struktury nagłówków (http://secureglass.net/naglowki-strony-h1-h2). Poprawność ułożenia nagłówków możesz sprawdzić Analizatorem SEO.
  20. Kolejność słów kluczowych: dokładne dopasowanie słów kluczowych w zawartości strony, będzie na ogół lepsze niż ranga tego samego wyrażenia kluczowego w innej kolejności. Na przykład: rozważmy wyszukiwania dla „technika strzyżenia psa”. Strona zoptymalizowana dla frazy „technika strzyżenia psa” będzie posiadała wyższą rangę niż strona zoptymalizowana dla „strzyżenia psa technika”. To jest dobry przykład, dlaczego badania słów kluczowych jest bardzo, bardzo ważne.
  21. Jakość linków wychodzących: Linkowanie ze stronami o wysokim autorytecie wysyła Google sygnały o jakości strony.
  22. Frazy na jakie linkujemy: Według MOZ, wyszukiwarki mogą korzystać z zawartości stron, które łączą się jako sygnał trafności. Na przykład, jeśli masz stronę o samochodach, a linki do stron związanych z filmami, to może poinformować Google, że strona jest o filmach o samochodach samochodów, a nie samochodach. Ma to sens, prawda?
  23. Gramatyka i ortografia: Właściwa gramatyka i ortografia jest wyznacznikiem jakości, choć Cutts w 2011 roku nie dał jednoznacznych opinii na ten temat.
  24. Dystrybuowanie treści: Czy zawartość strony jest oryginalna? Jeśli jest skopiowana z indeksowanej stronie nie będzie miała takiej rangi jak oryginał, skończy w indeksie uzupełniającym lub po krótce … zostanie zfiltrowana.
  25. Pomocna treść uzupełniająca: Zgodnie z Google Rater Guidelines Document, zawartość dodatkowa jest wskaźnikiem jakości strony. Przykłady obejmują np: przeliczniki walut, kalkulatory kredytowe w przypadku stron finansowych.
  26. Ilość linków wychodzących: Zbyt wiele odnośników dofollow może spowodować obniżenie PageRank a tym samym pozycji w wynikach wyszukiwania. Ilość linków możesz sprawdzić Analizatorem SEO.
  27. Multimedia: zdjęcia, filmy i inne elementy multimedialne mogą działać jako sygnał jakości treści.
  28. Ilość linków wewnętrznych: ilość wewnętrznych linków do strony, wskazuje na jej znaczenie w stosunku do innych stron w witrynie.
  29. Jakość linków wewnętrznych: Linki wewnętrzne z autorytatywnych stron w domenie mają większy wpływ niż stron bez lub z niskim PR.
  30. Nieaktualne linki: Zbyt wiele niedziałających linków na stronie, może być oznaką zaniedbania lub porzucenia miejsca. Google Rater Guidelines Document wykorzystuje niedziałające linki jako jeden z elementów mających wpływ na jakości witryny.
  31. Poziom czytelności: Nie ma wątpliwości, że Google szacuje poziom czytelności stron internetowych. Ale co Google robi z tymi informacjami jest powodem do dyskusji. Niektórzy mówią, że podstawowy poziom trudności pomoże Page Rank, ponieważ będzie odwoływać się do mas. Jednak Linchpin SEO odkryli, że poziom trudności jest jednym z czynników oddzielającym witryny jakościowe od młynów treści.
  32. Linki partnerskie: Prawdopodobnie nie zaszkodzą rankingowi strony. Ale jeśli masz ich zbyt wiele, algorytm Google może zwrócić większą uwagę na inne sygnały jakościowe.
  33. Błędy walidacji W3C: Wiele błędów i niechlujstwa kodowania HTML, może być oznaką słabej jakości witryny. Temat kontrowersyjny. Wielu uważa, że ​walidacja WC3 daje słaby sygnał jakościowy. Ja również skłaniam się ku temu, że nie ma on większego znaczenia. Jako przykład: Nie znam naukowca publikującego dobre jakościowo treści znającego się na wytycznych W3C. Ja zajmuję się stronami od 14 lat i sadzę takie byki, że głowa mała. Poprawność kodu możesz sprawdzić Analizatorem SEO.
  34. Autorytet domeny: Wszystkie rzeczy opublikowane na domenie o wysokim autorytecie będą lepsze a tym samym wyżej pozycjonowane niż wyniki domeny o niskim autorytecie.
  35. PageRank strony: Nie doskonale skorelowane. Ale ogólnie rzecz ujmując strony o wyższym PageRank są lepiej pozycjonowane w niż strony o niskim PR.
  36. ​​Długość adresów: Zbyt długie adresy URL mogą osłabić pozycję w wyszukiwarce. Wnioski na podstawie Search Engine Journal. Długość adresów możesz sprawdzić Analizatorem SEO.
  37. Ścieżka url: Strona bliżej strony głównej ma większy autorytet.
  38. Redaktorzy: Chociaż nigdy nie potwierdzono, Google złożył patent na system, który pozwala redaktorom ręcznie wpływać na wyniki wyszukiwania. Doskonałym dowodem na to mogą być ręcznie nakładane filtry 😉
  39. Kategoria strony: kategoria strony generuje sygnał trafności. Strona, która jest elementem ściśle związanym z kategorią witryny ma większą trafność w stosunku do strony, której treść jest niezwiązana z kategorią witryny.
  40. Słowa kluczowe w adresie: Kolejny ważny sygnał trafności.
  41. Kategoria w adresie: Kategorie w adresie URL są odczytywane przez Google i mogą dostarczyć sygnał, że strona jest tematycznie związana z kategorią.
  42. Literatura i źródła: Cytując i nawiązując do źródeł, podobnie jak w przypadku prac naukowych może być znakiem jakości. Google w wytycznych jakościowych wspomina, że przeglądający powinni móc znaleźć odnośniki do źródeł: „To jest strona, na której wiedza i/lub źródła miarodajne są ważne …”.
  43. Punktory i numerowane listy: Punktory i listy numerowane pomagają przełamać treść, co czyni je bardziej przyjaznymi dla użytkownika. Często punktory zawierają streszczoną treść więc Google je lubi.
  44. Priorytety w mapach stron: Priorytety dostarczone w mapach witryn dostarczają wielu cennych wskazówek jakościowych.
  45. Nadmiar linków wychodzących: Prosto ze wskazówek jakościowych:
    „Niektóre strony mają zbyt wiele odnośników sprawiających, że strona jest nieczytelna i odwracająca uwagę od treści głównej.”
  46. Jakość strony na inne pozycjonowane frazy: Jeśli strona plasuje się wysoko dla innych słów kluczowych może dać firmie Google wewnętrzny znak jakości.
  47. Wiek strony: Chociaż Google preferuje nowe treści, starsze strony, które są regularnie aktualizowane mogą wyprzedzić nowsze strony.
  48. Przyjazny dla użytkownika układ: Powołując się na wytyczne jakościowe Google:
    „Układ strony na najwyższej jakości stronach sprawia, że treść główna jest od razu widoczna”
  49. Nowe zaparkowane domeny: Aktualizacja Google z grudnia 2011 roku spowodowała obniżenie rankingu nowych, zawierających nieznaczną treść witryn jako niosące treść reklamową o małej wartości merytorycznej.
  50. Użyteczna treść: Google może odróżnić „jakość” i „użytecznych” treści. Więcej na temat.

Czynniki na poziomie witryny

  1. Treść stanowi wartość i unikalne spojrzenie: Google stwierdziło, że przywiązuje wagę do unikalności treści i obniżają ranking tych, które nie wnoszą nic nowego, zwłaszcza stron programów partnerskich.
  2. Kontakt na stronie: Google preferuje strony z „odpowiednią ilością informacji kontaktowych”. Dodaje do nich bonus jeśli informacje te pokrywają się z danymi z WHOIS.
  3. Zaufanie domeny/TrustRank: Pokazuje ile mocy spada na nas z łączy zewnętrznych wysoce zaufanych – jest ważnym czynnikiem w rankingu.
  4. Architektura strony: Dobrze opracowana struktura strony (zwłaszcza struktura silosu) pomaga Google tematycznie poukładać zawartość.
  5. Aktualizacje stron: Jak często strona jest aktualizowana – a zwłaszcza, gdy dodaje się nowe treści na stronie – jest czynnikiem wpływającym na świeżość całej witryny.
  6. Liczba stron: Liczba stron witryny jest słabym wyznacznikiem jakości, choć duża witryna odróżnia się od cienkich witryn stowarzyszonych.
  7. Mapa strony: Mapa strony pomaga indeksacji strony, sprawia, że jest łatwiejsza i bardziej dokładna. Ogólnie … odrobinę poprawiając pozycję.
  8. Przestoje serwisu: Dużo przestojów, konserwacji witryny lub zagadnień serwerowych może obniżyć ranking (i może nawet spowodować wyindeksowanie jeśli problem nie zostanie rozwiązany).
  9. Lokalizacja serwera: Lokalizacja geograficzna serwera może mieć wpływ na miejsce w rankingu jego okolicy. Podejrzewam, że ma to wpływ na prędkość witryny, a zatem na pozycję witryny.
  10. Certyfikat SSL: Google potwierdziło, że certyfikaty SSL generują wskaźnik do podniesienia rankingu strony.
  11. Regulamin i polityka prywatności: Obie strony pomagają poinformować Google, że witryna jest godna zaufania.
  12. Duplikowane opisy meta: Powielane meta opisy mogą obniżyć widoczność strony.
  13. Ścieżka nawigacji: Ten styl jest przyjazny dla użytkownika elementem architektury strony pozwalającym na określenie gdzie się teraz znajduje.
    Zarówno SearchEngineJournal.com and Ethical SEO Consulting zgodnie twierdzą, że mogą mieć one wpływ na pozycję w rankingu.
  14. Wersja na urządzenia mobilne: Oficjalne stanowisko Google jest takie by projektować strony dostosowane również do urządzeń mobilnych, które to zajmą wyższą pozycję na wynikach wyszukiwania z urządzeń mobilnych. Zwłaszcza to widać na stronach, które posiadają specjalną treść komórkową (nie responsywną). Taka wersja zwykle wymagała przekierowanie na m.domena.pl lub domena.pl/m. Jeśli nasza strona posiada wersję responsywną warto zadbać o jej optymalizację pod względem prędkości wczytywania. Analiza prędkości wersji komórkowych jest również pokazywana w Analizatorze SEO. Jeśli nie dysponujesz wersją responsywną swojej strony, zapewne zainteresuje ciebie oferta tanich stron internetowych Apjoo.
  15. YouTube: Nie ma wątpliwości, że filmy z YouTube są traktowane preferencyjnie w wyszukiwarkach (prawdopodobnie dlatego, że Google posiada go): SERPS YouTube
    W rzeczywistości ruch YouTube.com znacznie wzrósł po Google Panda. Informacja na podstawie Search Engine Land.
  16. Funkcjonalność strony: Trudności w poruszaniu się oraz obsługiwaniu strony internetowej wpływają na obniżenie rankingu w Google. Utrata mocy spowodowana jest dużym wskaźnikiem odrzuceń, małym czasem spędzonym na witrynie itp.
  17. Korzystanie z Google Analytics i Google Webmaster Tools: Niektórzy uważają, że te dwa programy mogą poprawić indeksowanie strony. Mogą one również bezpośrednio wpływać na pozycję, dając więcej danych do pracy z (tj. bardziej dokładny współczynnik odrzuceń, ruch referencyjny z backlinków itp).
  18. Opinie/reputacja strony: Witryny na stronach przeglądarki jak Yelp.com i RipOffReport.com może odgrywać ważną rolę w algorytmie.
    Google przedstawiło swoją opinię na swoim blogu.

Jesteś zainteresowany

Zostaw numer telefonu